Co je dobré dále vědět - Jak na zdravý přírůstek váhy v těhotenství

Především je nutno podotknout, že není vhodné držet redukční dietu v těhotenství. Je ale vhodné upravit stravu tak, aby nedocházelo k nadměrnému přírůstku na váze. Stručně řečeno: co se týče stravy je vhodné upřednostnit kvalitu před kvantitou.

 

Stravujte se jako před těhotenstvím
V prvním trimestru neklade růst plodu na tělo žádné větší nároky, proto není potřeba zvyšovat energetický příjem. Během dalších dvou trimestrů stačí tělu dodat jen o zhruba 250 kalorií více. To v praxi znamená 3 plátky lososa, půl avokáda nebo zhruba 150g těstovin navíc.

Dbejte na dostatečný přísun bílkovin
Ideální je jíst zhruba 60 - 80 gramů bílkovin denně, a to jak živočišného tak rostlinného původu. U živočišných zdrojů je třeba dbát na obsah tuku - je logické, že krůtí prsa obsahují méně tuků než grilované kuře i s křupavou kůží.

Dostatek vlákniny
Vláknina (ovoce, zelenina atd.) podporuje pocit sytosti, protože se "nafoukne".  Jídlo je tedy pak nutno přijímat v menším množství a méně často.

Pozor na tuky
"Dobré" tuky se podílejí na vývoji nervového systému plodu, tedy především mozku a očí. Vhodné je přijímat okolo 70g tuků denně, tj. například 3 lžíce oleje a 20g másla. Vhodné jsou také ryby obsahující vyšší množství "dobrých" tuků jako je například tuňák. Naopak je vhodné se vyhnout a příjímat s rozvahou tučné červené maso

autor: administrator přečteno: 6966x vloženo: 2012-04-15

Vyhledávání

Sdílení

Poradna

Na Vaše dotazy odpovídá MUDr. Adéla Hradilová.

>> těhotenství >> porod >> šestinedělí >> gynekologické problémy

Facebook

Partnerské weby