Relaxace v těhotenství - A je to tu znovu - jaký sport vybrat v těhotenství?

Časy, kdy se budoucím maminkám doporučovalo veškerý sport vynechat, jsou nenávratně pryč. I tak existuje i nadále mnoho žen, které ze strachu se sportem končí jakmile zjistí, že je těhotenský test pozitivní. Dle posledních poznatků není problémem ve (případně upravené) sportovní aktivitě pokračovat 

Vynechání sportovních aktivit v těhotenství zvyšuje riziko obezity skoro dvakrát. Kromě toho pomáhá vhodná pravidelná sportovní aktivita proti bolestem zad, snižuje riziko výskytu křečových žil, otoků dolních končetin, cukrovky a vysokého krevního tlaku. Sportovní aktivita v průběhu těhotenství také pomáhá se dostat po porodu rychleji do formy. V každém případě je vhodné prohovořit sportovní aktivitu nejprve s ošetřujícím lékařem a při jakýchkoliv problémech či nevolnostech se sportovní aktivitou přestat a pokračovat dále až po případné kontrole.
V každém případě nejsou vhodné sporty s rizikem poranění jako je například jakýkoliv druh bojového umění, sporty v nadmořských výškách nad 2000 m.n.m. stejně tak jako například potápění.

Pokud vedete spíše sedavý způsob života je pro Vás v těhotenství vhodné:
- jóga: zlepšuje ohebnost a soustředěnost, v nabídce jsou často hodiny jógy přímo pro těhotné ženy, po několika hodinách s instruktorkou je možno provádět jednoduché cviky i doma
- chůze: jednoduchý prostředek a udržení formy, stačí několikrát týdně zhruba 30 minut, zlepšuje zažívání, podporuje krevní oběh a vyčistí hlavu
- aquaaerobic: ve vodě odpadá zátěž kloubů vlastní vahou, tento sport je možno provozovat bez problému celé těhotenství
 

Pokud jste aktivní je pro Vás v těhotenství vhodné:
- fitness: například eliptický trenažér, nebo některé cviky s lehkými činkami, na začátku jhe vhodné se poradit o konkrétním výběru cviků s trenérem
- cvičení pro těhotné
- jízda na kole: venku pokud možno na rovině a málo frekventovaných komunikacích, případně je vše možno nahradit indoor aktivitou v podobě rotopedu

Pokud jste sportovní šampionka je pro Vás v těhotenství vhodné:
- nordic walking: jednoduchá sportovní aktivita se speciálními hůlkami a kvalitní obuví, při tomto srtu pracuje celé tělo aniž by se nadměrně zatěžovaly klouby
- plavání 
- pilates: s malým či velkým balonem, nebo jednoduše i bez pomůcek, minimálně na začátku je nutné vedení trenérem

autor: administrator přečteno: 5184x vloženo: 2013-05-09

Vyhledávání

Sdílení

Poradna

Na Vaše dotazy odpovídá MUDr. Adéla Hradilová.

>> těhotenství >> porod >> šestinedělí >> gynekologické problémy

Facebook

Partnerské weby